poniedziałek, 20 października 2014

Click millionaires, czyli internetowi milionerzy


Jeśli podoba ci się motto „pracować mniej, zarabiać więcej” zajrzyj do tej książki. Nawet jeśli nie wdrożysz całego programu krok po kroku, może cię ona zainspirować do działania.

Według Scotta Foxa każdy może zostać click millionaire'm. Klikający milioner? Kto to taki?

Click millionaires to osoby prowadzące działalność, w której wykorzystuje się strony internetowe, e-handel, publikacje cyfrowe i media społecznościowe do tworzenia biznesowego stylu życia. (s. 23)

Nie chodzi tu zatem o zwyczajne założenie własnej firmy, chodzi o to, jak zarabiać na tym, co jest twoją pasją, hobby lub co sprawia ci przyjemność. Biznesowy styl życia to praca, której wykonywanie daje ci zadowolenie i dochód, a jednocześnie na pochłania dwunastu godzin dziennie. To praca, dzięki której masz czas na inne aktywności, realizację tego, co jest dla ciebie ważne. Wiem jak to brzmi: jak amerykańskie banialuki o spełnianiu marzeń, wierze we własne możliwości bla bla bla. We mnie nieodmiennie wzbudzają niechęć. Tak było i z tą książką, dopóki autor nie przeszedł do konkretów.

Scott Fox przeprowadza czytelnika przez cały proces rozkręcenia biznesu, począwszy od pierwszej fazy małych kroków i wygospodarowania odrobiny czasu, by ruszyć, skończywszy na tym, jak zarabiać na reklamie.
Trudno tu streścić całą książkę, wyliczę zatem kilka porad, które szczególnie mi się spodobały.
- zainwestuj swój czas wolny, rozwijaj to, co cię interesuje (nie rzucaj od razu pracy! W fazie wstępnej poświęć nowemu przedsięwzięciu kilkanaście minut dziennie),
- noś ze sobą notes, w którym będziesz zapisywał swoje pomysły,
- zaprojektuj styl życia klikającego milionera (pomogą ci w tym ćwiczenia w książce polegające na spisywaniu celów i ustalaniu priorytetów),
- znajdź niszę, w której nie ma wielkiej konkurencji. Na przykład... kurczaki. To autentyczny przykład powstania strony BackYardChickens.com poświęconej przydomowej hodowli kurczaków... Dlaczego nie?
- rozpowszechniaj swoją markę – najpierw zbuduj grupę odbiorców, potem na nich zarabiaj,
- twórz treści atrakcyjne dla twoich odbiorców,
- oferuj odbiorcom rozwiązania ich problemów- pomagaj ludziom, znajdź zapotrzebowanie na produkty lub usługi,
- zbuduj sobie status eksperta (trudne albo niemożliwe? Fox poświęca cały rozdział temu zagadnieniu i wbrew pozorom nie jest to takie trudne),
- wykorzystaj automatyzację (korzystaj z powszechnie dostępnego oprogramowania),
- zlecaj to, czego nie umiesz lub nie chcesz robić sam,
- umożliwiaj tworzenie treści przez odwiedzających – komentarze, ogłoszenia, recenzje składają się na dodatkową treść widoczną dla potencjalnych klientów.

Z kilku zrobiło się kilkanaście, a trzeba jeszcze tak wszystko przemyśleć, by nie inwestować czasu i pieniędzy w obsługę nowych klientów (odpowiednie wyskalowanie) oraz zapewnić sobie stałe przychody (mniejsze sumy, ale stale).

Cenne wydają mi się też rozdziały poświęcone poszczególnym sposobom zarabiania w sieci, takim jak: wydawanie biuletynu informacyjnego, prowadzenie bloga, tworzenie podcastów, prowadzenie internetowego programu telewizyjnego, stworzenie sieci społecznościowej, sprzedaż towarów cyfrowych i produktów informacyjnych. Każdy rozdział wzbogacony jest wywiadem z osobą, która odniosła sukces w jednej z tych dziedzin.
Uff, to i tak jeszcze nie wszystko... w książce Foxa znajdziesz całe mnóstwo przydatnych informacji.

Mimo, iż realia nie do końca odpowiadają polskim (choćby podane przykłady programów partnerskich, czy platform rejestracji domen) i czytając o niektórych zagadnieniach miałam mętlik w głowie, z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę osobom, które chcą działać w Internecie. Nie przeszkadza mi nawet to, że autor bardzo często reklamuje swoją stronę, której nazwy tu złośliwie nie podam.


Aneta Bilko


Scott Fox, Click millionaires, czyli internetowi milionerzy, Helion, Gliwice 2013.


0 komentarze:

Prześlij komentarz